Pozycjonowanie stron
i sklepów internetowych
Postaw na jakość i doświadczenie w dziedzinie,
w której specjalizujemy się od 2004 roku
PageRank to pierwszy przykład mechanizmu link popularity, opracowany i zastosowany przez Google.
Nowatorstwo i pomysłowość propozycji takiego rozwiązania przyczyniły się do sukcesu zarówno wyszukiwarki jak samego mechanizmu.
PageRank obecnie nie jest kryterium branym przy ustalaniu rankingu stron w wynikach wyszukiwania.
Ze względu na to, że coraz więcej osób zajmujących się pozycjonowaniem stron nauczyło się, w jaki sposób zmanipulować działanie PageRanka, Google wprowadziło nowy mechanizm, nazwany TrustRank, który dzięki pewnym innowacjom (badanie jakości, a nie ilości linków) ma pozbyć się błędów poprzednika.
Założenie PageRanka polegało na tym, że im więcej witryn linkuje do danej strony, tym witryna ta jest prawdopodobnie lepsza niż inne, zyskując wysoką wartość PageRank.
Jednocześnie wartość ta zmniejszała się proporcjonalnie do ilości odnośników wychodzących na stronie.
Tak więc, żeby nasza strona uplasowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, jak najwięcej hiperłączy do naszej witryny powinno znaleźć się na innych stronach (także katalogach).
Czy wartość współczynnika spada w związku z zamieszczaniem linków zewnętrznych, do końca nie ustalono, podobnie jak trwają spory co do jakościowego udziału w przeliczaniu PageRanka linków do naszej strony na farmach linków i innych spamerskich działań tego typu.
Dokładny mechanizm i algorytm PageRanka pozostaje tajemnicą inżynierów firmy Google.
- Toolbar PageRank
PageRank wyświetlany na toolbarze, czyli pasku narzędziowym Google, na stronach www, lub generowany przez skrypt.
Skala Toolbar PageRanka wynosi od 1 do 10 i jest znaczącym uproszczeniem skali PageRanka.
ul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa