Konwersja w internecie

Konwersja jest to oczekiwane - z punktu widzenia właściciela strony internetowej - zachowanie użytkownika będącego na tejże stronie internetowej.Rodzaje konwersji on-line

Do konwersji najczęściej zalicza się:

  • wypełnienie i wysłanie formularza kontaktowego,
  • naciśnięcie konkretnego przycisku na stronie,
  • zapisanie do newslettera,
  • pobranie pdf'a,
  • obejrzenie filmu,
  • zostawienie danych kontaktowych,
  • czas spędzony na stronie,
  • dokonanie zakupu,
  • uzyskanie leada.

Konwersję można więc utożsamiać z jednorazowym osiągnieciem celu dla jakiego istnieje strona. Nie ma jednak jednej reguły co do ustalania konwersji. To właściciel w oparciu o własne oczekiwania, strategie ustala co jest dla niego konwersją a co nie jest. Konwersje najczęściej podaje się jako liczbę w określonym przedziale czasowym (na dzień, tydzień, miesiąc, itd.). Z pojęciem konwersji powiązany jest też współczynnik konwersji.

 

Reklama internetowa - pozyskiwanie ruchu